Ten artykuł został przygotowany we współpracy z happylifediy.pl
Dodanie prostownika do rozrusznika to dość prosty proces. Musisz podłączyć przewody od cewki rozruchowej do akumulatora oraz prostownik do rozrusznika. Jeśli nie jesteś pewien, jak podłączyć prostownik do rozrusznika, powinieneś przeczytać swoją instrukcję obsługi. Jeśli instrukcja obsługi nie zawiera konkretnych instrukcji, można poszukać w Internecie instrukcji dotyczących danego modelu roweru. Instrukcje powinny zawierać ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa – zasób ten pochodzi od redakcji serwisu .
Aby podłączyć prostownik do rozrusznika, należy zacząć od podłączenia dodatniego (+) zacisku prostownika do ujemnego (-) zacisku akumulatora. Najlepiej jest użyć drutu o przekroju 6, aby podłączyć dodatnie i ujemne zaciski akumulatora do tej samej części ramy. Jeśli użyjesz cieńszego drutu, może on nie poradzić sobie z wyższym amperażem rozrusznika. Powinieneś również zainstalować bezpiecznik pomiędzy prostownikiem a akumulatorem, aby chronić okablowanie przed uszkodzeniem.
Rozrusznik to elektromagnes, który łączy gruby przewód z elektromagnesem rozrusznika. Kolejny gruby przewód łączy się z przełącznikiem rozrusznika. Trzeci gruby przewód łączy się z końcówką rozrusznika. Włącznik rozrusznika jest przełącznikiem obrotowym. Ten przełącznik jest połączony ze stacyjką, która łączy się z obwodem akumulatora i akcesoriów.
Musisz również podłączyć cewkę rozrusznika do alternatora. Rozruszniki wymagają przepływu prądu przez wyłącznik zapłonu i cewkę rozrusznika. Ponadto niektóre rozruszniki mają główny bezpiecznik wbudowany w przekaźnik rozrusznika.
Alternator wytwarza 3-fazowe napięcie zmienne, które jest przekształcane w napięcie stałe przez prostownik. Prostownik jest ważną częścią układu ładowania. Zazwyczaj znajduje się pod lewą osłoną boczną silnika. Moc wyjściowa alternatora wzrasta wraz z prędkością obrotową silnika. Regulator/prostownik pomaga ustabilizować moc wyjściową z alternatora. Zazwyczaj ma trzy przewody wejściowe i jeden wyjściowy. Posiada również przewód uziemiający. Jeśli masz pełny mostek prostownika, będziesz miał również szary przewód. Szary przewód jest przewodem uziemiającym.
Rozrusznik jest podłączony do akumulatora poprzez dwa przewody o małym przekroju i jeden przewód o dużym przekroju. Dioda Zenera jest używana do kierowania większości prądu do masy. Dioda Zenera jest zwykle ustawiona na ustawionym przełączniku elektrycznym, więc jeśli napięcie ładowania zbliża się do 15 V, dioda włączy się. Dzięki temu włącza się prąd, ładując akumulator. Jeśli napięcie spadnie poniżej 14 V, dioda odetnie prąd.
Gdy akumulator jest już naładowany, można włączyć rozrusznik. To uruchamia silnik, który wykorzystuje część prądu z akumulatora do uruchomienia silnika. Ważne jest, aby upewnić się, że alternator kręci się przy 3500 RPM. Jeśli alternator nie obraca się w takim tempie, będzie zbyt wolny, aby naładować akumulator. Może to również nasilić drenaż akumulatora. Jeśli nie chcesz włączać silnika, wyłącz solenoid rozrusznika.