Posiadanie przekaźnika kierunkowskazów w tylnej części nadkola nie jest złym pomysłem, zwłaszcza jeśli używasz wysokiej mocy klastra LED z przodu lub z tyłu samochodu. Są one stosunkowo łatwe do znalezienia i nie są zbyt drogie, o ile nie szukasz najnowszej i najwspanialszej technologii. Istnieje wiele rodzajów przekaźników kierunkowskazów dostępnych, niektóre z nich są zaprojektowane specjalnie dla świateł hamulcowych i tylnych. Są one jednak zazwyczaj zaprojektowane do obsługi obciążenia znamionowego.
Bardziej złożoną wersją wspomnianego przekaźnika jest Blinker Genie, który wykorzystuje przekaźnik półprzewodnikowy zamiast zwykłego przełącznika magnetycznego. Główną zaletą tego systemu jest większa niezawodność. Klaster LED jest utrzymywany w połączeniu z kierunkowskazem przez mały kondensator, który rozładowuje się przez przekaźnik. Zasilanie pochodzi z 12v przełączanego zasilania podłączonego do COMMON IN na drążku sterującym kierunkowskazami. Ten obwód jest mózgiem migającego światła, które widać, gdy kierunkowskaz jest włączony.
Należy zauważyć, że Blinker Genie nie jest przeznaczony do użytku w komorze silnika, więc będzie bezużyteczny dla większości motocyklistów. Może być również trudny do podłączenia, ponieważ musi być zamontowany w otworze na śrubę 10mm. Wymaga również dodatkowych przewodów. To sprawia, że instalacja w niektórych pojazdach jest uciążliwa. Jest to jeden z głównych powodów, dla których Blinker Genie ma małą popularność.
Sztuką udanej instalacji jest upewnienie się, że okablowanie nie jest naruszone. Można to osiągnąć poprzez użycie bezpiecznego 12 V przełączanego zasilania podłączonego do COMMON IN na drążkach sterowania kierunkowskazami. To zapewni, że zasilanie nie zostanie przerwane, gdy silnik zostanie wyłączony. Jeśli planujesz zamontować Blinker Genie, musisz wziąć pod uwagę rozmiar i kształt otworu na śrubę. Należy również pamiętać, że Blinker Genie ma tendencję do nagrzewania się, więc trzymaj latarkę w pobliżu, aby chronić ręce przed płomieniami.
Jeśli chodzi o żarówki LED, najlepiej jest użyć dwóch żarników. Dzieje się tak dlatego, że żarówka będzie miała wyższy maksymalny prąd i będzie działać dłużej. Możesz również użyć dwóch diod LED w tej samej żarówce, jeśli Twój samochód ma konfigurację podwójnych reflektorów. Kolejną zaletą jest to, że dwa żarniki zapewniają dużo światła przy tej samej ilości mocy. Dzięki temu jest to jedno z najbardziej wydajnych świateł na rynku.
Wspomniany wcześniej przekaźnik i kondensator to mózg małego, ale wydajnego klastra LED z przodu lub z tyłu pojazdu. Układ ten jest również przyczyną powstania zadziornego roo. Klaster LED jest zasilany przez +12V przełączane, gdy kierunkowskaz jest wyłączony. To może również wyjaśnić, dlaczego tylne sygnały nie są zsynchronizowane, gdy przednie sygnały są włączone. To może być najlepszy moment na wymianę starych żarówek na nowe.