Dodanie inwertera do samochodu może być dobrym pomysłem, jeśli chcesz mieć dodatkowe gniazda do ładowania elektroniki. Ale zanim zaczniesz, ważne jest, aby wiedzieć, jak okablować falownik w samochodzie. Jeśli nie jesteś pewien, jak to zrobić, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zainstalować falownik prawidłowo.
Po pierwsze, musisz ustalić, jaki rozmiar przewodu potrzebujesz do swojego falownika. Można to ustalić mierząc długość drutu lub sprawdzając jego przekrój. Należy również sprawdzić izolację przewodu. Nie chcesz używać drutu, który będzie się przegrzewać, gdy używasz swojego samochodu. Będziesz musiał również upewnić się, że przewód będzie pasował przez ścianę ogniową Twojego samochodu.
Następnie musisz upewnić się, że przewód jest wystarczająco długi, aby dotrzeć do falownika. Możesz podłączyć się do przewodu zasilającego w samochodzie lub użyć wiązki przewodów, aby przejść z akumulatora do falownika. Jeżeli zdecydujesz się na podłączenie przewodu zasilającego, musisz upewnić się, że przewód dotrze do akumulatora bez wchodzenia w kontakt z ruchomymi częściami samochodu.
Na koniec musisz się upewnić, że zainstalujesz przetwornicę w bezpiecznym i pewnym miejscu. Upewnij się, że nie jest w pobliżu niczego, co mogłoby spowodować pożar lub że nie jest w pobliżu wody. Rozważ również, jak łatwo jest uzyskać dostęp do falownika i podłączyć elektronikę. Możesz chcieć umieścić go na płaskiej powierzchni lub w przestrzeni, która jest mniej szczelna.
Gdy jesteś gotowy do podłączenia falownika w pojeździe, zacznij od wyłączenia silnika. Następnie trzeba będzie umieścić przetwornicę na płaskiej powierzchni. Można również użyć wiertła stopniowego do wywiercenia otworu w ścianie ogniowej samochodu. W zależności od wielkości przetwornicy, trzeba będzie określić właściwą odległość od zacisków akumulatora do przetwornicy.
Na koniec potrzebny będzie bezpiecznik lub wyłącznik automatyczny, aby zabezpieczyć okablowanie samochodu przed zwarciem. Możesz znaleźć bezpiecznik w każdym sklepie stereo lub motoryzacyjnym. W instrukcji obsługi właściciela powinna być podana odpowiednia wielkość. Jeśli nie możesz go znaleźć, może być konieczne przeprowadzenie przewodu przez ścianę ogniową samochodu.
Na koniec musisz podłączyć dodatni i ujemny przewód przetwornicy do dodatnich i ujemnych zacisków akumulatora. Przewód dodatni powinien być krótszy niż 12 cali. Ma to na celu uniknięcie zwarcia, które mogłoby spowodować pożar. Jeśli instalujesz większy falownik, będziesz musiał podłączyć go bezpośrednio do akumulatora. Jest to podobne do tego, jak można podłączyć gniazdo w domu. Należy również podłączyć przewód dodatni do bezpiecznika, a przewód ujemny do ujemnego bieguna akumulatora.
Po wykonaniu wszystkich połączeń elektrycznych można włączyć falownik i sprawdzić, czy działa. Jeśli tak, to znaczy, że wszystko jest zrobione!