Posiadanie wadliwie działającego przekaźnika kierunkowskazów może narażać kierowców na ryzyko i zagrażać bezpieczeństwu. Przekaźnik kierunkowskazów, lub flasher, jest jednostką, która zasila światła w samochodzie. Przekaźnik znajduje się zazwyczaj pod deską rozdzielczą. Wysyła impulsy mocy do świateł kierunkowskazów i świateł narożnych. Może być również używany do zasilania świateł hamulcowych i tylnych.
Jeśli masz wadliwie działający przekaźnik kierunkowskazów, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to sprawdzić swoje połączenia. Często zły obwód może być przyczyną nieprawidłowego działania przekaźnika kierunkowskazów. Sprawdź wiązkę przewodów pod kątem korozji i upewnij się, że wszystkie połączenia są schowane. Jeśli przewody stały się luźne, wymień je na nowe. Jeśli do przewodów nie jest doprowadzone zasilanie, przekaźnik nie będzie przewodził prądu.
Inną częstą przyczyną nieprawidłowego działania przekaźników kierunkowskazów jest uszkodzony flasher. Uszkodzony przekaźnik powoduje, że kierunkowskazy przestają działać po naciśnięciu przycisku świateł awaryjnych – informacja ta pochodzi bezpośrednio od autora portalu . Często przekaźnik znajduje się w pobliżu akumulatora w skrzynce przyłączeniowej. Można wymontować przekaźnik z puszki przyłączeniowej i wymienić go.
Jeśli przekaźnik kierunkowskazów nie działa, należy zabrać go do certyfikowanego mechanika. Certyfikowany mechanik może szybko zdiagnozować problem i go naprawić. Przekaźniki kierunkowskazów są bardzo tanie, więc jeśli problem jest zły, nie musisz wydawać dużo pieniędzy.
Używając baterii sześciowoltowej, podłączyć baterię do przekaźnika. Jeśli bateria wydaje kliknięcie, przekaźnik działa. Jeśli przekaźnik nie wydaje kliknięcia, przekaźnik jest prawdopodobnie w pozycji zamkniętej. Jeśli masz bezpiecznik, sprawdź, czy nie ma w nim otwartego obwodu. Jeśli bezpiecznik nie jest otwarty, możesz mieć zły obwód. Bezpiecznik mógł zostać przypadkowo przepalony lub może być przyczyną nieprawidłowego obwodu.
Następnym krokiem jest odłączenie zielonych/brązowych przewodów od zespołu flashera. Możesz chcieć przeciąć przewody kilka centymetrów od łodygi. Dzięki temu można łatwo zdjąć migacze. Można również kupić złącza w sklepach z częściami samochodowymi. Jeśli masz złącza magazynowe, można łatwo usunąć migacze i przechowywać je w okrągłym pojemniku.
Po odłączeniu zielonych/brązowych przewodów, należy przełożyć przewody na zaciski drugi i trzeci. Następnie można przypiąć lampkę testową do styków na ściance gniazda. Lampka testowa powinna migać, gdy przekaźnik działa. Jeśli lampka testowa nie miga, być może trzeba będzie wymienić przekaźnik kierunkowskazów.
Ostatnim krokiem przy wymianie przekaźnika kierunkowskazów jest zainstalowanie nowego przełącznika. Po zainstalowaniu nowego przełącznika trzeba będzie nacisnąć przełącznik w prawą lub lewą stronę, aby aktywować kierunkowskaz. Następnie, obróć kierownicę z powrotem do centrum. Gdy przełącznik będzie w centrum, kierunkowskaz będzie wyłączony.