Jak okablować przekaźnik światła

Z radością przedstawiamy materiał, który powstał w sojuszu z jaktozrobic.info.pl

Zainstalowanie przekaźnika świateł w pojeździe może zapewnić wiele korzyści, w tym lepszą widoczność i niższy spadek napięcia. Musisz jednak upewnić się, że wybierasz odpowiednie światło dla swojego pojazdu. Musisz również znać właściwy sposób okablowania przekaźnika, aby mógł on działać zgodnie z oczekiwaniami. Na szczęście istnieje kilka prostych kroków, które możesz podjąć, aby upewnić się, że twój nowy przekaźnik światła działa najlepiej.

Na początek musisz wiedzieć, ile Amperów będziesz potrzebował do swojego światła. Korzystanie z zasilacza, który ma dopasowany Amp rating jest dobrym sposobem, aby zapewnić, że nie masz przepięcia zasilania lub przerwę w obwodzie. Należy również rozważyć ilość napięcia, którego potrzebujesz. Możesz to uzyskać ze słupka wyjściowego alternatora.

Będziesz również potrzebował przewodu o odpowiedniej grubości, aby zasilić swoje światło. Użycie cieńszego drutu może spowodować problemy. Grubszy przewód jest szczególnie ważny, jeśli planujesz używać go do reflektorów i innych zastosowań wymagających dużej mocy. Na przykład, jeśli zamierzasz uruchomić 72W light bar, będziesz potrzebował około 6Amperów przy 12 V.

Listwa oświetleniowa LED to doskonały wybór dla zwiększenia widoczności w warunkach słabego oświetlenia. Nie są one bardzo drogie, ale wymagają trochę dodatkowego obwodu. Jednak zaletą listwy oświetleniowej LED jest również niższy pobór napięcia, co pozwala na wykorzystanie mniejszej ilości prądu do jej obsługi.

Potrzebny będzie również przełącznik. Najlepszym przełącznikiem dla świateł off road jest wytrzymały przełącznik toggle. Ten przełącznik powinien być w stanie uruchomić kilka przekaźników bez przeciążania systemu. Dobrym pomysłem jest również użycie przełącznika, który ma odwrotną polaryzację, dzięki czemu można utrzymać światło wyłączone podczas jazdy lub biwakowania w ciemności.

Będziesz również potrzebował rezystora. Użycie rezystora pomoże utrzymać moc przed ucieczką. Rezystor może być umieszczony pomiędzy przyłączem zasilania a anodą. Jest to również najlepszy sposób na zmierzenie napięcia przekaźnika i upewnienie się, że nie jest ono zbyt niskie.

Używanie przekaźnika świetlnego to najlepszy sposób na zaoszczędzenie pieniędzy na rachunkach za prąd, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Przekaźniki wykorzystują prosty mechanizm do przełączania wyzwalaczy niskoprądowych na wyzwalacze wysokoprądowe, zmniejszając ilość energii elektrycznej, która dociera do Twojego światła. Podczas gdy przekaźnik jest prosty, pobiera również niewielką ilość energii elektrycznej do działania, więc nie chcesz przesadzić. Ponadto przekaźniki nie są ograniczone do pojedynczego przełącznika; możesz zainstalować wiele przekaźników, aby kontrolować różne światła. To pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze i kłopot, zwłaszcza jeśli masz wiele pasków świetlnych i reflektorów.

Podczas gdy przełącznik i przekaźnik są ważnymi częściami systemu elektrycznego Twojego pojazdu, musisz również wziąć pod uwagę inne elementy, które pomagają zasilać Twoje światła. Właściwy uchwyt bezpiecznika może pomóc w ochronie obwodu przed przepięciami o wysokim natężeniu. Właściwy bezpiecznik pomaga również chronić okablowanie przed zwarciami. Oprócz uchwytu bezpiecznikowego, należy również rozważyć przewód uziemiający. Przewód uziemiający powinien być grubszym przewodem niż przewód zasilający. Można go przylutować do istniejącego przewodu uziemiającego na podwoziu pojazdu lub użyć przelotki z wnęki silnika, która pomoże utrzymać go na miejscu.

By Jarema