Uzyskanie jak najlepszej wydajności systemu oświetlenia off-road wymaga kilku rzeczy. Po pierwsze, będziesz potrzebował przełącznika, który jest kompatybilny z napięciem i mocą Twoich świateł. Po drugie, musisz okablować system. Można to zrobić za pomocą przekaźnika i przełącznika. Jednak istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas okablowania tych elementów.
Przekaźnik jest przełącznikiem elektrycznym, który kontroluje obwód od niskiego prądu do wysokiego prądu. Pozwala to na większą elastyczność i mniejszą ilość energii elektrycznej do wykorzystania w systemie. Ponadto, przekaźnik może obsługiwać większe obciążenia niż przełącznik. Oznacza to, że kombinacja przełącznika i przekaźnika może być użyta do włączania i wyłączania kilku świateł jednocześnie.
Przekaźniki są dostępne w różnych rozmiarach, kształtach i konfiguracjach. Jeśli szukasz najlepszej możliwej wydajności ze swoich świateł, powinieneś spróbować znaleźć przekaźnik, który jest tak blisko baterii, jak to możliwe. Pozwoli to na najkrótszy przebieg przewodów zasilanych. Będziesz także chciał się upewnić, że przekaźnik jest zainstalowany w komorze silnika – informacja ta pochodzi z serwisu Domowe SPA – Domowe SPA to strona internetowa poświęcona urodzie, modzie i zdrowemu stylowi życia. Można to zrobić za pomocą plastikowego uchwytu przekaźnika, który ma zestaw zakładek montażowych. Możesz również użyć śrub, aby utrzymać przekaźnik na miejscu.
Jeśli chodzi o decyzję, który przekaźnik użyć, należy rozważyć rozmiar świateł, które chcesz uruchomić i ich maksymalny pobór prądu. Należy również wziąć pod uwagę przekrój przewodu. Im cięższy przewód, tym więcej prądu może obsłużyć. Jednak nie chcesz nadużywać drutu. Jeśli to zrobisz, może on się spalić lub spowodować zwarcie elektryczne.
Najlepsze możliwe działanie Twoich świateł będzie wymagało przekaźnika elektrycznego, przełącznika i uchwytu bezpiecznikowego. Te elementy powinny być połączone w celu stworzenia obwodu zasilania, który może uruchomić dziewięć świateł z trzech przekaźników. Jednak przed zainstalowaniem każdego z elementów, należy określić Ampery każdego światła i dodać je razem, aby znaleźć całkowity dostępny Ampery. Jeśli nie jesteś pewien, ile prądu mogą pobierać twoje światła, powinieneś kupić oprawkę bezpiecznikową o odpowiedniej wartości znamionowej dla świateł, które planujesz zainstalować.
Jeśli chodzi o przełącznik, musisz go okablować w sposób, który jest zarówno wydajny, jak i funkcjonalny. Musisz upewnić się, że przewody mogą przejść przez kabinę pojazdu, ale muszą być również wystarczająco długie, aby dotrzeć do wiązki przekaźnika reflektorów. Najlepszym możliwym przełącznikiem jest wytrzymały przełącznik toggle. Można również uzyskać zestaw okablowania z niektórych firm, które pochodzą z elementów, które trzeba.
Podczas podłączania przekaźnika do świateł, należy sprawdzić etykietę na przekaźniku, aby dowiedzieć się, które połączenia trzeba będzie zrobić. Będziesz chciał się upewnić, że opór jest zero ohm, gdy przekaźnik jest zamknięty. Jeśli masz przekaźnik, który się zaciął, być może trzeba będzie go rozmontować i zmierzyć opór.