Niezależnie od tego, czy masz nowy samochód, czy wymieniasz rozrusznik, musisz wiedzieć, jak podłączyć przewody rozrusznika. Posiadanie prawidłowego okablowania jest ważne z kilku powodów. Po pierwsze, rozrusznik nie będzie działał bez niego. Po drugie, nie chcesz ryzykować, że uszkodzisz silnik lub usmażysz okablowanie. Po trzecie, musisz wiedzieć, które przewody podłączyć do których zacisków na rozruszniku. Na szczęście nie jest to skomplikowane.
Jeśli wymieniasz stacyjkę, musisz wiedzieć, jak podłączyć przewody rozrusznika i pompy paliwa. Zazwyczaj można użyć cienkich przewodów z przełącznika klucza i podłączyć je do małego zacisku na przekaźniku okablowania rozrusznika. Alternatywnie, można zamontować mały przewód zaciskowy w komorze silnika i podłączyć go do wyłącznika zapłonu. Możesz również użyć zdalnego włącznika rozruchu zamiast stacyjki. Jeśli zdecydujesz się na zdalny rozruch, będziesz musiał odkręcić śruby mocujące z rozrusznika i podłączyć przewody.
Będziesz musiał również podłączyć rozrusznik do akumulatora. W zależności od modelu Twojego samochodu, może być konieczne użycie innego koloru przewodu niż ten, który jest dostarczany przez producenta. Możesz wybrać przewód, który ma wyższe napięcie niż przewód stockowy. Ponadto, będziesz potrzebował kabla uziemienia (-). Ten przewód powinien być co najmniej wielkości przewodu rozrusznika i podłączony do izolowanego/uziemionego zacisku na rozruszniku.
Dodatkowo musisz się upewnić, że masz dobry akumulator. Najlepszy akumulator to taki, który ma dobre złącza dodatnie i ujemne. Jeśli nie masz dobrego akumulatora, być może będziesz musiał go wymienić, zanim będziesz mógł uruchomić swój samochód. Być może trzeba będzie również wymienić olej i nasmarować ścianki silnika.
Posiadanie zdalnego przełącznika rozruchu jest pomocne. Ułatwia on również podłączenie przewodów rozrusznika. Jednak będziesz musiał podłączyć oba końce przełącznika zdalnego startu do silnika rozrusznika. Będziesz również musiał ścisnąć przełącznik, aby uruchomić silnik. Przełącznik zdalnego startu powinien mieć mały zacisk aligatorski na obu końcach. Będziesz musiał również podłączyć przewód od stacyjki do solenoidu.
Oprócz podłączenia przewodów rozrusznika, będziesz musiał podłączyć przewody hamulcowe i sygnałowe. Przewód hamulcowy będzie dostarczał prąd do świateł hamulcowych po naciśnięciu pedału hamulca. Przewód sygnałowy będzie miał napięcie 12 V w pozycji drugiej (ON). Ponadto przewód sygnałowy będzie miał fioletowy kolor. Możesz również zobaczyć inne kolory, takie jak biały lub zielony.
Istnieje wiele różnych sposobów na okablowanie rozrusznika. Niektóre rozruszniki używają tylko dwóch przewodów, podczas gdy inne używają czterech. Być może będziesz musiał poświęcić trochę czasu, aby uzyskać to prawo. Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, pamiętaj, aby oznaczyć wszystkie przewody i upewnić się, że wykonujesz dobre połączenia.