Niezależnie od tego, czy podłączasz zupełnie nowy prostownik do baterii, czy też modernizujesz stary, ważne jest, aby wiedzieć dokładnie, co robisz. Kilka często popełnianych błędów może doprowadzić do nieprawidłowego działania i co ważniejsze, martwego akumulatora. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że nie chcesz przeładować baterii. To dlatego, że może to uszkodzić baterię i spowodować inne problemy w dół drogi. Najlepszą rzeczą do zrobienia jest upewnienie się, że używasz odpowiednich przewodów i że połączenia są szczelne. Możesz sprawdzić napięcie na akumulatorze, podłączając tester napięcia do ujemnego bieguna akumulatora i obserwując spadek napięcia. Jeśli napięcie jest niskie, powinieneś rozważyć modernizację akumulatora.
Istnieje wiele sposobów na podpięcie prostownika do akumulatora, ale najczęstszą drogą jest droga przez stojan. Stator to element maszyny, który nawija trzy fazy prądu i dostarcza je do akumulatora. Będziesz musiał podłączyć trzy przewody stojana do ujemnego bieguna akumulatora, bieguna (+) akumulatora oraz do dodatniego bieguna akumulatora. Należy pamiętać, że stojan to nie tylko pudełko z przewodami i śrubami – to obracające się pole magnetyczne składające się z magnesów i uzwojeń, które wytwarzają moc w zależności od prędkości silnika. Odpowiednie magnesy można włączać i wyłączać, ale nie jest to takie proste, jak się wydaje.
Możesz również podłączyć prostownik do akumulatora, używając regulowanego zasilacza. Sztuczka polega na tym, aby napięcie regulowanego zasilacza było równe lub mniejsze od napięcia stojana. Jeśli napięcie regulowanego zasilacza jest zbyt wysokie, prostownik nie będzie miał wystarczająco dużo mocy, aby przekształcić trzy fazy w napięcie użytkowe, a ty skończysz z martwym akumulatorem.
Aby podłączyć prostownik do akumulatora, należy podłączyć dwa przewody zasilające akumulatora do trzech przewodów stojana. Pierwszy przewód powinien być podłączony do ujemnego zacisku akumulatora, a drugi do dodatniego zacisku akumulatora. Zielony przewód powinien być również podłączony do masy wiązki. Jest to spowodowane tym, że to właśnie zielony przewód akumulatora wytwarza największe napięcie i jeśli nie jesteś ostrożny, możesz skończyć z martwym akumulatorem.
Zespół regulatora/rektyfikatora jest niewielkim urządzeniem, które przetwarza trzy fazy prądu przemiennego na wyjście prądu stałego o napięciu 14,4 Vdc. Najbardziej wydajne regulatory oparte są na tranzystorach MOSFET, technologii, która jest znacznie lepsza od staromodnych tranzystorów SCR stosowanych w regulatorach wcześniejszej generacji.
Najważniejszą częścią tego procesu jest uzyskanie właściwego napięcia, a najlepszym sposobem na to jest pomiar wyjścia regulatora/prostownika. Zwykle robi się to za pomocą testera napięcia, ale można też użyć ładowarki do akumulatorów.