Posiadanie alternatora jest istotnym elementem pojazdu. Kiedy silnik jest włączony, alternator wytwarza prąd zmienny i wysyła go do akumulatora. Aby uniknąć problemów, należy upewnić się, że alternator jest w dobrym stanie technicznym. Wymaga to pewnej wiedzy na temat obwodów elektrycznych i użycia narzędzi.
Po pierwsze, trzeba będzie znaleźć dodatnie i ujemne przewody dla alternatora. Ogólnie rzecz biorąc, dodatni przewód łączy się z portem wyjściowym alternatora i ujemny przewód łączy się z metalową powierzchnią na samochodzie. Rozmiar tych przewodów może się różnić. Ważne jest również, aby upewnić się, że masz odpowiedni przekrój drutu. Przewód o zbyt małej średnicy może się poluzować po podłączeniu do alternatora.
Następnie trzeba będzie sprawdzić napięcie alternatora. Jeśli napięcie alternatora jest niskie, może to wskazywać na problem z akumulatorem. Napięcie powinno wynosić od 12,5 do 12,8 V, gdy silnik jest wyłączony. Jeśli jest niższe, trzeba będzie podłączyć do akumulatora ładowarkę.
Port wyjściowy alternatora komunikuje się z regulatorem napięcia, aby zarządzać mocą wyjściową alternatora. W zależności od typu alternatora, port wyjściowy może mieć topliwe ogniwo lub złącze przypominające topliwe ogniwo. Jeśli fusible link jest uszkodzony, będzie musiał być wymieniony. Jest to kosztowna naprawa i może prowadzić do tysięcy dolarów w nowej elektronice.
Przewód wyjściowy alternatora jest zazwyczaj grubszym przewodem niż pozostałe przewody. Ma to na celu zmniejszenie ilości zakłóceń elektrycznych, które mogą wystąpić podczas łączenia przewodów. Przewód ten jest często czerwony lub niebieski. Możliwe jest również występowanie przewodu zielonego lub żółtego. Jeśli przewody zostaną prawidłowo podłączone, akumulator będzie mógł się prawidłowo ładować.
Kolejnym przewodem, który łączy się z akumulatorem jest przewód czujnika napięcia. Jest to przewód, który łączy się z akumulatorem, a także z systemem ostrzegania na desce rozdzielczej. Będzie się on świecił, gdy alternator zacznie pracować. Woltomierz będzie w stanie powiedzieć, czy akumulator dostarcza wystarczające napięcie do zasilania pozostałych elementów elektrycznych.
Na koniec będziesz musiał podłączyć przewód wejściowy zapłonu do przełącznika kluczyka. Spowoduje to włączenie regulatora napięcia. Regulator napięcia będzie następnie wykorzystywał odczyt napięcia do sterowania mocą alternatora.
Lampka kontrolna będzie się również świecić, gdy alternator będzie pracował. Jest to sygnał, że alternator działa prawidłowo. Jeśli napięcie jest niższe niż to, które powinieneś widzieć na mierniku, to może być czas na wymianę akumulatora. Jeśli jest wyższe niż napięcie powinieneś być w stanie użyć obrotomierza do przeliczenia sygnału na odpowiednią wartość.
Podłączając alternator do akumulatora, będziesz musiał użyć właściwych końcówek i upewnić się, że przewody są odpowiednio oznaczone. Można to zrobić za pomocą schematu elektrycznego alternatora.