Niezależnie od tego, czy przerabiasz wyłącznik ciśnieniowy, czy go wymieniasz, upewnij się, że dobrze rozumiesz okablowanie. Nieprawidłowe okablowanie może spowodować uszkodzenie drogich urządzeń elektrycznych, a także zagrażać Twojemu bezpieczeństwu osobistemu. W razie pytań, można skonsultować się z certyfikowanym elektrykiem w celu uzyskania pomocy. Alternatywnie, można poszukać samouczka online na temat okablowania wyłączników ciśnieniowych.
Najpierw należy sprawdzić, czy sprężarka ma wyłącznik ciśnieniowy. Jest to urządzenie, które włącza i wyłącza zasilanie silnika sprężarki powietrza. Może również posiadać zawór rozładowczy, który rozładuje ciśnienie powietrza z głowicy sprężarki, gdy ta się wyłączy. W przypadku sprężarek jednostopniowych zawór ten można pozostawić odłączony. W przypadku sprężarek dwustopniowych jest on zwykle podłączony do zaworu zwrotnego lub głowicy sprężarki. Jeśli nie ma przełącznika, zasilanie będzie dostarczane do sprężarki przez wtyczkę.
Następnie należy zdjąć pokrywę przełącznika ciśnienia. Powinien on mieć schemat elektryczny i dwa zestawy przewodów. Przewody od silnika wylądują na środkowych śrubach, oznaczonych jako T1 i T2. Pozostałe przewody wylądują na zewnętrznych śrubach listwy zaciskowej. Będą to przewody zasilania i uziemienia. Przewód uziemiający jest ważny w instalacjach elektrycznych. Chroni on obwód przed skokami napięcia.
Następnie podłącz presostat do zasilania. Jeśli pracujesz z silnikiem trójfazowym, będziesz musiał podłączyć wyłącznik do cewki silnika. Dobrym pomysłem jest użycie styków pomocniczych, aby ułatwić połączenia. Ponadto, dobrym pomysłem jest dodanie zabezpieczenia przed utratą fazy do przewodu L1. Zapobiegnie to uruchomieniu silnika pod obciążeniem.
Po podłączeniu presostatu do cewki silnika, powinieneś być w stanie uruchomić silnik. Jeśli cewka nie ma ciągłości, najlepiej sprawdzić ją multimetrem. Jeśli cewka ma ciągłość, dobrym pomysłem jest użycie przekaźnika do uruchomienia silnika. Jednak użycie przekaźnika może być ryzykowne. Zamiast tego, najlepiej jest podłączyć silnik przez przełącznik ciśnieniowy.
Po uruchomieniu silnika, dobrym pomysłem jest zresetowanie wyłącznika do przełącznika ciśnieniowego. Dobrym pomysłem jest również podłączenie wyłącznika ciśnieniowego szeregowo z cewką rozruchową silnika. Można również podłączyć przełącznik ciśnienia w szeregu z przełącznikiem niskiego poziomu oleju. Należy również połączyć szeregowo wyłącznik ciśnieniowy z przekaźnikiem przeciążeniowym silnika.
Na koniec warto sprawdzić cewkę pod kątem ciągłości i zabezpieczenia przed utratą fazy. Cewka powinna być podłączona poprzez styki pomocnicze, jeśli są dostępne. Cewka powinna być również uziemiona, aby zapobiec uruchomieniu silnika pod obciążeniem.
Oprócz tych czynności należy również odłączyć zasilanie sprężarki powietrza. Jeśli jest ona podłączona do cct zasilania, nigdy nie należy jej przepuszczać przez cct.