Użycie właściwego typu przekaźnika rozrusznika jest kluczem do uniknięcia problemów podczas uruchamiania pojazdu. Wrażliwy na napięcie przekaźnik rozrusznika mierzy napięcie pochodzące z akumulatora rozruchowego i otwiera bramkę, aby umożliwić przepływ prądu ładowania. Bramka może się zamknąć, jeśli napięcie osiągnie pewien poziom. Jeśli jednak napięcie spadnie poniżej tego poziomu, bramka otworzy się ponownie, aby umożliwić kontynuację przepływu prądu ładowania.
Aby okablować przekaźnik rozrusznika, potrzebujesz przewodu rozruchowego, który jest wystarczająco duży, aby przenieść wymagany prąd. Może to oznaczać użycie dłuższego przewodu niż początkowo myślałeś. Ponadto, przewód powinien być podłączony do dodatniego bieguna akumulatora i do dobrego uziemienia na karoserii pojazdu. Można użyć przewodu z uchwytu bezpiecznika, śruby mocującej nadwozie lub przewodu regulatora dynamo. Jeśli użyjesz tego ostatniego, będziesz musiał przyciąć złącze, aby dopasować przewody.
Jeśli rozrusznik nie kręci, możesz mieć problem z wyłącznikiem zapłonu. Może to być wadliwy przełącznik, złe połączenie między rozrusznikiem a stacyjką lub problem z samą stacyjką. Jeśli stacyjka nie działa, przekaźnik nie włączy silnika rozrusznika. Dodatkowo może się zdarzyć, że w ogóle nie będzie prądu.
Jeśli rozrusznik nadal nie kręci, możesz chcieć sprawdzić okablowanie pod kątem luźnych połączeń lub uszkodzeń. Możesz również sprawdzić woltomierzem, czy świecą się kontrolki na wyłączniku zapłonu. W wielu przypadkach winowajcą jest wyłącznik zapłonu. Dzieje się tak dlatego, że złe połączenie powoduje, że rozrusznik włącza się wolniej. Uszkodzony wyłącznik zapłonu może również uniemożliwić zasilanie cewki.
Jeśli masz przekaźnik rozrusznika wrażliwy na napięcie, może być również konieczne podłączenie przewodu „masy”. Masa jest ważnym elementem systemu elektrycznego i może być myląca. Nie jest to przewód zasilający, ale można go znaleźć wewnątrz pojazdu, poprzez skrzynię biegów lub silnik rozrusznika.
Woltomierz może również powiedzieć, czy przekaźnik prawidłowo uruchamia stacyjkę. Jeśli kontrolka świeci się, oznacza to, że wyłącznik jest sprawny. Jeśli nie jest, możesz podłączyć przewód od akumulatora do rozrusznika lub spróbować użyć zworki. Jeśli rozrusznik działa prawidłowo, kontrolka powinna pozostać zapalona.
Przekaźnik rozrusznika może również przeciwdziałać przewodom o dużej oporności. Ponadto, przekaźnik może być używany do pomocy w systemie split charge. Jest to starsza technologia i nie jest niezawodna. Jest jednak dość łatwa do zainstalowania. Możliwe jest również podłączenie przekaźnika rozrusznika, który będzie uruchamiany przez stacyjkę.
Podczas instalacji przekaźnika rozrusznika może być również konieczne dodanie przewodu uchwytu bezpiecznika lub przedłużenie przewodu do przekaźnika. Jeśli musisz wymienić przewód przełącznika rozrusznika, możesz użyć żeńskiego złącza spade-lug. Trzeba będzie również określić lokalizację przekaźnika i kabel, który trzeba będzie do niego poprowadzić.