Jak okablować przełącznik kierunkowskazów MF

Posiadanie swoich Volkswagen kierunkowskazów działających prawidłowo może być doskonałym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów. Jeśli rozważasz modernizację sygnałów, jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć, zanim zaczniesz. Najlepszym sposobem, aby to zrobić jest skonsultować się z instrukcją obsługi właściciela. Będziesz także chciał zapoznać się ze stroną internetową swojego producenta. Mogą one być przydatne do odpowiedzi na niektóre pytania, które możesz mieć na temat procesu instalacji.

Pierwszą rzeczą, którą należy wiedzieć jest to, że obudowa przełącznika kolumny kierowniczej znajduje się pod deską rozdzielczą. Aby dostać się do przełącznika, będziesz musiał zdjąć kierownicę. To powinno być dość proste zadanie. Istnieją dwie śruby, które trzymają kolumnę kierownicy w miejscu. Następnie trzeba będzie poluzować dwie śruby, które mocują obudowę do kolumny kierownicy. Jeśli masz szczęście, będziesz mógł przesuwać obudowę w górę i w dół kolumny. Możesz chcieć rzucić okiem na wiązkę przewodów przed rozpoczęciem tego procesu.

Wspomniane wcześniej trzy wtyczki elektryczne znajdują się z tyłu obudowy przełącznika kolumny kierownicy. Są to również te same wtyczki, które trzymają obwód światła hamowania, który również będziesz musiał odłączyć. W korpusie kolumny kierowniczej znajduje się również mały otwór do zamontowania płytki oporowej blokady kierownicy/zapłonu. Należy je usunąć przed zdjęciem kierownicy. Do zamontowania retainera potrzebna jest również sprężyna.

Przełącznik kierunkowskazów i wycieraczek również będzie musiał być usunięty z kolumny kierownicy. Trzeba będzie przyjrzeć się przełącznikom, aby upewnić się, że są w dobrym stanie. Będziesz także chciał sprawdzić okablowanie w przełączniku, aby upewnić się, że nie ma korozji. Istnieją dwa sposoby na usunięcie przełącznika: a) przez wyciągnięcie dźwigni lub b) przez usunięcie złącza. Ta druga metoda będzie wymagała trochę smaru na łokciach. Jeśli przełącznik jest uszkodzony, być może trzeba będzie go wymienić.

Oprócz kolumny kierownicy, będziesz musiał również zdemontować zawór spryskiwacza szyby przedniej i zbiornik. Zanim to zrobisz, będziesz chciał również odpowietrzyć system. Jest to najlepszy sposób, aby wyczyścić zbiornik spryskiwaczy, i zapewni nowy przełącznik i spryskiwacze trwać tak długo, jak to możliwe.

Trzeba będzie również sprawdzić piny odwołania sygnału kierunkowego. Te muszą być najlepsze z najlepszych i być może będziesz musiał je wymienić, jeśli są uszkodzone. Sztuką jest upewnienie się, że wystają one co najmniej 7/16″ (11 mm) z podstawy piasty. To zapewni, że pozostaną na swoim miejscu i nie spadną podczas obracania koła.

By Jarema