Na szczęście instalacja przekaźnika nie oznacza cięcia w istniejącym okablowaniu reflektorów. Oznacza to po prostu podłączenie istniejących przewodów reflektorów do sterowania dwoma przekaźnikami w pobliżu świateł.
Przekaźnik to prosty przełącznik elektryczny, który wysyła prąd do pożądanego urządzenia. Może być używany do przełączania ścieżki zasilania o niskiej oporności dla dłuższego przebiegu drutu, lub może być używany do wysyłania większej ilości prądu do urządzenia. W zależności od typu przekaźnika, wyjście może być w innej lokalizacji. Przekaźniki mogą być zainstalowane pod deską rozdzielczą lub w komorze silnika. Przekaźniki nie są legalne we wszystkich jurysdykcjach, dlatego przed instalacją przekaźnika najlepiej zapoznać się z lokalnymi przepisami.
Istnieje wiele różnych typów przekaźników. Niektóre z nich mają różne wartości znamionowe prądu, więc należy wybrać taki, który odpowiada Twoim potrzebom. Ważne jest również, aby uzyskać odpowiedni typ gniazda dla przekaźnika. Niektóre przekaźniki są wodoodporne, podczas gdy inne są dostarczane ze złączem. Wybierając przekaźnik, sprawdź, czy jego wyjście może obsłużyć prąd, jaki pobierają Twoje reflektory. Użycie grubszego drutu jest dobrym pomysłem dla połączeń o dużej mocy. Pomoże to również zmniejszyć spadek napięcia.
Najlepszy przekaźnik dla Twoich reflektorów to ten, który może obsłużyć największy prąd. Jeśli prowadzisz dwie 100-watowe żarówki, będziesz potrzebował bezpiecznika o mocy 20 amperów. Również szukać takiego, który ma Maxi-Fuse rozmiar. Pozwoli to na użycie grubszego drutu dla najlepszej wydajności. Ponadto, upewnij się, że masz preizolowane terminale. Możesz również chcieć użyć śrub do zabezpieczenia połączeń.
Przekaźnik jest również dobrym sposobem na przedłużenie żywotności przełącznika. Kiedy przełącznik się włącza, styki przekaźnika otwierają się i zamykają. Powoduje to przepływ mniejszej ilości prądu przez wyłącznik, co przedłuża jego żywotność. Jest to szczególnie pomocne w przypadku stosowania żarówek halogenowych. Należy pamiętać, że żarówki halogenowe pobierają dużo prądu. Może to powodować problemy z układem ładowania.
Przekaźnik to również świetny sposób na zmniejszenie prądu płynącego przez okablowanie. Przekaźniki są często używane w klaksonach i wentylatorach w klasycznych samochodach. Są one również doskonałym sposobem na zmniejszenie ilości prądu przepływającego przez okablowanie reflektorów. Możesz nawet znaleźć przekaźnik w przełączniku ściemniacza Twojego samochodu. Przełącznik ściemniacza ma przewód, który łączy się z zaciskiem przekaźnika w obwodzie świateł mijania.
Najlepszym sposobem na podłączenie przekaźnika do reflektorów jest użycie odpowiedniego typu przewodu. Należy również rozważyć użycie grubszego przewodu do reflektorów. Najlepszy jest przewód o grubości 10-12. Powinien być również wystarczająco długi, aby osiągnąć wiązkę przekaźnika. Możesz użyć taśmy elektrycznej, aby uszczelnić połączenia.
Podczas gdy przekaźniki są świetnym sposobem na zmniejszenie przepływu prądu przez okablowanie, mogą również przerwać lub spalić obwód. Aby tego uniknąć, upewnij się, że wybierasz przekaźnik, który jest najlepszy dla Twojej aplikacji.