Z przyjemnością przedstawiamy artykuł, który powstał przy współpracy z fachoweporady.pl
Niezależnie od tego, czy Twój samochód jest starym gruchotem, czy też energicznym nowicjuszem, musisz wiedzieć, jak okablować przerywacz kierunkowskazów. To nie zawsze jest łatwy wyczyn, zwłaszcza jeśli twój samochód ma wiele żarówek i kreska jest bałagan. Najbardziej podstawowe podejście jest wyciąć krótki kawałek drutu w pobliżu przełącznika świateł hamulcowych i splatać go do szarego / czarnego przewodu przełącznika sygnału. Sztuką jest, aby upewnić się, że nie wyciąć do światła hamulca samego. Przełącznik jest zazwyczaj zamontowany na kolumnie kierownicy – te dane są wynikiem pracy redakcji serwisu .
Nowoczesnego miłośnika motoryzacji ucieszy fakt, że wspomniany przełącznik jest urządzeniem elektronicznym, które można włączyć lub wyłączyć za pomocą jednego przycisku. Jest to udoskonalenie starszych przekaźników elektromagnetyczno-termicznych. Były one wpinane w szczelinę między przewodami lampek kierunkowskazów. W rezultacie otrzymujemy niedrogie i niezawodne światło.
Wspomniany przełącznik służy również do włączania i wyłączania żarników dużej mocy tylnych kierunkowskazów. Jak zauważono, lampy te występują w dwóch grupach, z których każda jest połączona z drugą szeregowo. Na przykład, samochód z podwójną żarówką przedniego światła barowego kraty wymaga dwóch przewodów, a tylne światła mają jeden. Światła tylne są połączone z pozostałymi dwoma żarówkami za pomocą przełącznika T/S, który izoluje żarnik światła hamulcowego od żarnika kierunkowskazu.
Podczas gdy najbardziej podstawowy przełącznik kierunkowskazów jest wystarczająco łatwy do podłączenia, dodanie trzeciej lampy może być nieco trudniejsze. Na przykład, twój samochód może mieć pojedynczą żarówkę na szczycie maski, która wymagałaby bardziej skomplikowanego przełącznika. Wspomniany wcześniej przełącznik jest prawdopodobnie najlepszym wyborem dla samochodu z jedną żarówką, ale może nie być dla neofity. PC 950 jest niezłym wyborem, ponieważ jest dostępny w kilku konfiguracjach pinów.
PC 550 jest również warty uwagi, ale nie jest tak łatwy do pracy jak PC 950. Ten jest bardziej z rynku wtórnego. Oznaczenia pinów nie są tak czytelne jak w PC 950.
Chociaż nie jest to dokładnie badanie naukowe, wspomniane wcześniej oznaczenia pinów PC 550 zostały wydrukowane bezpośrednio na obudowie. Jest to jeden z niewielu przypadków, kiedy producent faktycznie oznaczyłby pin na płytce drukowanej. Niezależnie od oznaczeń pinów, najprawdopodobniej znajdziesz najczęstsze konfiguracje, które będą takie same we wszystkich 53-kach. Możesz również sprawdzić książkę części dla twojego konkretnego samochodu, ponieważ znajdziesz tę samą wiązkę światła tylnego we wszystkich 53.
Wśród najciekawszych cech PC 550 jest element wrażliwy na temperaturę, co może zainteresować osoby wtajemniczone. PC 550 jest również jednym z niewielu przekaźników kierunkowskazów na rynku, który posiada mechanizm przełączania sterowany temperaturą. Może to być zaletą, jeśli nie jesteś pewien, czy twoje światła kierunkowskazów działają prawidłowo.