Jak podłączyć przewody do skrzynek bezpiecznikowych

Dodawanie obwodów w samochodzie wymaga przewodów o odpowiedniej długości i odrobiny materiału izolacyjnego, aby zapobiec zwarciom. Większość bezpieczników dostępnych na rynku jest nieco mniejsza niż przeciętny bezpiecznik domowy i ma kilka ostrzy, które pomagają połączyć dwa przewody.

Najlepszym sposobem na uzyskanie solidnego połączenia jest zastosowanie się do wskazówek producenta i podłączenie odpowiednich przewodów – cytat ten jest konsekwencją analiz redakcji strony . Właściwy przewód powinien być wystarczająco długi, aby sięgnąć do bagażnika i powinien być w stanie obsłużyć zasilanie pomocnicze. Warto również wspomnieć, że należy przede wszystkim unikać zwarć, zwłaszcza jeśli samochód, nad którym pracujesz, jest wyposażony w zapalniczkę.

Aby uzyskać optymalną długość przewodu, będziesz musiał usunąć izolację z końcówek przewodu. Można to zrobić za pomocą szczypiec do ściągania izolacji z kabli. Należy zdjąć izolację z przewodów za pomocą szczypiec, pozostawiając ćwierć cala gołego drutu na każdym końcu. Następnie należy skręcić ze sobą końce drutu tak, aby utworzyć szczelne, mocne połączenie.

Najlepszym sposobem podłączenia przewodów do bezpiecznika jest wykonanie połączenia jak najbliżej źródła zasilania samochodu. Wynika to z faktu, że źródło zasilania będzie również źródłem zasilania dla bezpiecznika. Źródło zasilania musi być również podłączone do właściwego zacisku fazowego. Nie można użyć bezpiecznika do zastąpienia źródła zasilania, ale można go użyć do dostarczenia energii elektrycznej do pomocniczych skrzynek bloku bezpiecznikowego. Można to zrobić w ciągu zaledwie 15 minut.

Powinieneś również rozważyć zainstalowanie w skrzynce bezpiecznikowej oprawki bezpieczników liniowych. Urządzenia te są nieco bardziej skomplikowane niż zwykłe bezpieczniki typu plug and play, ale są warte czasu i wysiłku. Zwykle składają się one z dwóch części: uchwytu bezpieczników i złącza przewodów. Ten drugi element należy przymocować do uchwytu bezpiecznika, pozostawiając przewody o długości kilku cali.

Innym sposobem na sprytne połączenie przewodów z bezpiecznikiem jest zastosowanie kranu bezpiecznikowego. Urządzenie to zajmuje miejsce tradycyjnego bezpiecznika w skrzynce bezpiecznikowej i wykorzystuje proste złącze suwakowe do podłączenia bezpiecznika do źródła zasilania. Najciekawszą częścią tego urządzenia jest to, że może ono podłączyć się do instalacji elektrycznej Twojego samochodu. Jednak to będzie działać tylko wtedy, gdy samochód, na którym pracujesz, ma skrzynkę bezpieczników. Wymaga to również pewnego podstawowego okablowania i powinieneś zapoznać się z instrukcją obsługi właściciela, zanim wskoczysz do środka.

Głównym zadaniem bezpiecznika jest ochrona przewodów przed zwarciami i przeciążeniami. Kiedy prąd przepływa przez bezpiecznik, osiąga punkt, w którym przekracza maksymalną wartość znamionową obwodu. Gdy prąd jest zbyt duży, bezpiecznik pęka, zatrzymując zasilanie obwodu. Bezpiecznik jest zaprojektowany tak, aby był jak najbardziej zbliżony do wartości znamionowej amperażu. Najlepiej jednak unikać stosowania bezpieczników o wyższym amperażu znamionowym.

By Jarema